Fårefestivalen på Gol 2017 – Strikk i veg

Fårefestivalen på Gol

Helgen 22 til 24 september holdes Fårefestivalen på Gol i Hallingdal.Her byr man på mange aktiviteter med og om sauefår. Det blir levende sau i sentrum hvor man kan klappe.klippe og gjete sau.

Festivalen inneholder også aktiviteter innen strikking,hekling og andre håndarbeidsaktiviteter.Butikkene flytter ut på gaten og blander seg med små frittstående boder som selger  håndverk og mat.

Under Fårefestivalen så er det en aktivitet som kalles STRIKK I VEG.

Strikk i veg

Arrangøren sier :

Kom til Gol  ! VI  skal strikke på Fårefestivalen. Vi vil samle alle ivrige strikkere.

Vi skal i sammen lage tepper til  kreftsyke .

I samarbeide med Strikk for livet Hallingdal

Vi skal alle strikke lapper 20×20 cm  som skal bli til fine ulltepper. Du kan tjuv starte på fredag. Hente ditt påmeldingsnummer på Gol Turistkontor. MØT opp til felles strikking lørdag fra kl. 12:00 – 13:00 ! Da skal vi fylle gatene i Gol med glade strikkere. Lang, lang rekke med glade strikkere skal fylle Gol sine gater denne dagen. Alle skal få en goodybag og i den er det garn/pinner og mye annet som du bare må ha. Vi har felles antrekk…. og det er din favoritt strikke genser/jakke.

GØY på landet, sånt no hakke de i by’n !

Klikk her for påmelding, koster kr. 200,- , der kr. 100 går til http://ungkreft.no/ .

Strikk for livet Hallingdal

Kristel Jalango startet en ny organisasjon etterat hun ble syk.

I forbindelse med at jeg selv er syk, ønsker jeg å bidra med at pasienter som er syke kan få ett strikket slumre teppe. Disse teppe vil varme i dobbelt forstand. Det varmer de som strikker og mottaker i en tøff tid.
Jeg har tenkt å gi de første teppene til Radiumhospitalet og så får vi ta det derifra!
FREMGANGSMÅTE :
1. Strikkepinner nr. 3
2.Garn og utseende er valgfritt (kløfritt)
3. Størrelse på lappene ,rettstrikk 20 cm x 20 cm, strikkes med dobbelt garn!
4.Lappene leveres til :NokoAnna butikk i åpningstiden. Adresse Sentrumsvegen 68, 3550 Gol.
5.(noen Lions damer vil montere for oss )
6.Del det «varme» budskapet !♥