HVA SKJER TIL UKEN ?

Nå går vi inn i en veldig aktiv håndarbeidsmåned så følg med på hva som skjer

hver uke ! her kommer neste ukens begivenheter….

Mandag 27 februar 2017

Roving Indiana Yarn Crawl

Dette er en garnstafett hvor mange forskjellige garnbutikker har tilbud så legge stafetten varer.

Den varer hele uken.

http://rovingindiana.com/

Strikkekafe i regi av Skedsmo Husflidslag

Strikkekafe på Tingvold kl 18.00. Salg av kaffe/te og noe å bite i.

http://www.skedsmo-husflidslag.no/hva-skjer1.aspx

Strikk & Lytt Kongsberg bibliotek

Kongsberg bibliotek inviterer til en halvtimes lesestund i biblioteket. En av våre ansatte leser høyt fra en roman eller novelle mens flittige hender strikker, hekler eller lignende. Det er selvsagt helt greit å bare lytte også! Hjertelig velkommen til en litterær stund i biblioteket!

http://kongsbergbibliotek.no/aktivitet/strikk-og-lytt/?instance_id=5338

Tirsdag 28 februar 2017

Roving Indiana Yarn Crawl

Strikkekafe Nesodden bibliotek

Nesodden frivillighetsentral og Nesodden bibliotek inviterer strikkeglade nesoddinger til hyggelig strikketreff på biblioteket.

https://nesoddenbibliotek.no/calendar/

Strikk,lytt & prat

Iboya, Sigrun eller Hilde leser høyt. Vi diskuterer temaene fra tekstene. Ta gjerne med strikketøy eller annet håndarbeide. Vi møtes disse dagene: 17. og 31. januar, 14. og 28. februar, 14. og 28. mars, 11. og 25. april og 9. mai.

Strikk, lytt og prat

Strikk & Lytt Lambertseter bibliotek

Elsker du å strikke? Er du glad i bøker og vil bli lest høyt for? Hver siste tirsdag i måneden fra kl 14-15 er det Strikk&Lytt hos oss.

Vi inviterer deg til å ta med deg strikketøyet til biblioteket. Mens du arbeider leser vi høyt fra noveller, dikt og romaner.
Det er selvfølgelig lov til å hekle, brodere eller drive med annet fredelig håndarbeid, eller bare komme for å høre på.

Velkommen til en hyggelig lesestund!

Strikk & Lytt Asker

Velkommen til en rolig og avslappende ettermiddag på Innbyggertorget.

Ta med deg strikketøy eller la vær. Vi setter på en ny og populær lydbok, tenner et stearinlys og lytter oss gjennom en times tid.

Velkommen til en time med lav puls i rolige omgivelser.

Passer for voksne.

Sted: Heggedal innbyggertorg

http://www.askerbibliotek.no/program/9861/6205

Strikkekafe hos Nardo og Tempe frivillghetsentral

http://nardoogtempe.frivilligsentral.no/aktiviteten-vaar/handarbeid/strikketreff/

Terapi i hver maske

Foredrag med Tove Fevang i regi av Østre Aker Husflidslag kl 18.00

http://www.husflid.no/lokallag/oslo/lokallag/oestre_aker_husflidslag/nyheter

Onsdag 1 mars 2017

Roving Indiana Yarn Crawl

Strikkekafe hos Trines sy og strikk

http://trinesyogstrikk.blogspot.no/

Besøk av Linda Marveng

Strikkedesigner Linda Marveng besøker Lambertseter gård . Hun har med seg egen designet plagg og bøker.Inngangspenger kr 35.00

http://www.husflid.no/lokallag/oslo/lokallag/bekkelaget_og_nordstrand_husflidslag

Torsdag 2 mars 2017

Roving Indiana Yarn Crawl

The Knitting & Stitching Show London 2017

http://www.theknittingandstitchingshow.com/

The Stitching & Sewing Show Glasgow 2017

http://www.stitchandhobby.co.uk/glasgow/spring/

Strikk & Lytt Oslo hovedbibliotek

På Strikk&Lytt kan du sitte med håndarbeid og lytte til en bibliotekar som leser høyt. Som regel finner vi fram noveller og fortellinger, gamle som nye, og av og til et dikt eller et romanutdrag.

Dette er noen av tilbakemeldingene vi har fått på arrangementet:

-«Jeg elsker å strikke i flokk!»

-«Synes strikk og lytt er [et] flott tiltak som bidrar til at jeg oppdager for meg nye forfattere».

Ta med deg en venn og kos deg mellom bokhyllene du også!

Strikk&Lytt arrangeres hver første torsdag i måneden kl.17.00.

Velkommen!

Oslo Strikketreff

https://www.voyha.com/user/oslostrikketreff/3590576733

Strikkekafe Krem mat & vinhus Sirkus shoppingsenter

http://www.husflid.no/lokallag/soer_troendelag/lokallag/strinda_husflidslag

Fredag 3 mars 2017

Roving Indiana Yarn Crawl

The Knitting & Stitching Show London

The Stitching & Sewing Glasgow

Spinin 2017

http://www.bothwellspinin.com.au/

Alt om håndarbejdmessen

http://altomhaandarbejde.dk/dk/messe

Fårfest i Kil 2017

http://www.farfestikil.com/

Lørdag 4 mars 2017

Roving Indiana Yarn Crawl

The Knitting & Stitching Show London

The Stitching & Sewing Show Glasgow

Spinit 2017

Alt om Håndarbejdmessen

Fårfest i Kil 2017

NSF Årsmøte på Gardemoen

http://www.norskstrikkeforbund.no/innkalling-til-arsmote-2017/

Strikkekinofestival i Fredrikstad

https://www.facebook.com/events/1258451104220227/

Tovekurs i regi av Rærlingen husflidslag

http://www.husflid.no/lokallag/akershus/lokallag/raelingen_husflidslag/lokale_kurs/tovekurs3

Søndag 5 mars 2017

Roving Indiana Yarn Crawl

The Knitting & Stitching Show London

The Stitching & Sewing Show Glasgow

Alt om Håndarbejdmessen

Fårfest i Kil 2017