Strikk og lytt våren 2018

Strikk og lytt

Det er mange norske  bibliotek som har Strikk & Lytt på programmet sitt denne våren.

Her kommer en oversikt over noen spredt rundt i landet .

Deichman Oslo Hovedbibliotek

En torsdag i måneden fra kl 17.00

11.01 / 8.02 / 1.03 / 12.04 / 3.05 / 7.06 2018

På Strikk&Lytt kan du ta med deg håndarbeidet ditt og lytte til en bibliotekar som leser høyt for deg. Som regel finner vi fram noveller og fortellinger, gamle som nye, og av og til et dikt eller et romanutdrag.

Stemningen er magisk når vi samles rundt det imaginære leirbålet og lytter sammen.

Dette er noen av tilbakemeldingene vi har fått på arrangementet:
-«Jeg elsker å strikke i flokk!»
-«Synes strikk og lytt er et flott tiltak som bidrar til at jeg oppdager for meg nye forfattere».

Deichman Bjerke Oslo

5.01 kl 11.30 – 12.30

Er du glad i å strikke? Liker du en god fortelling?
En fredag i måneden leser vi romanutdrag, noveller eller dikt mens du strikker.

Gratis kaffe, te og kjeks.

Velkommen!

Deichman Lambertseter Oslo

Siste tirsdag i måneden kl 14 til 15.oo

30.01 / 27.02 /27.03 / 24.04 /29.05 2018

Elsker du å strikke? Er du glad i bøker og vil bli lest høyt for? Hver siste tirsdag i måneden fra kl 14-15 er det Strikk&Lytt hos oss.

Vi inviterer deg til å ta med deg strikketøyet til biblioteket. Mens du arbeider leser vi høyt fra noveller, dikt og romaner.
Det er selvfølgelig lov til å hekle, brodere eller drive med annet fredelig håndarbeid, eller bare komme for å høre på.

Velkommen til en hyggelig lesestund!

Deichman Majorstua Oslo

31.01/15.02/15.03/12.04/3.05 2018 kl 19-20.30

Velkommen til «Strikk og Lytt»! Ta med deg håndarbeidet, hva enn det måtte være av strikking, hekling, broderi eller annet. Bli med på en hyggelig kveld med sosialt samvær med høytlesing.

Bli med ved å registrere deg via e-post: lagoglytt_oslo@yahoo.com eller Facebook: fb.me/lagoglytt. Arrangement: «Strikk og Lytt Majorstuen januar 2017». Grunnet begrenset plass er påmelding nødvendig for å sikre deg en stol å sitte på.

Da arrangementet foregår etter betjent tid, må deltakere oppgradere bibliotekkortet sitt for å få tilgang til bibliotekets «meråpne» tilbud. Dette får man ved å henvende seg i bibliotekets skranke i betjent tid. Husk legitimasjon! Dette må være i orden før arrangementet finner sted. Les mer om meråpent bibliotek her:

Lørenskog bibliotek

2.01/6.02/6.03/3.04 2018

Vi møtes til strikk og litteratur kl 18-19.00

Oppegård bibliotek

En tirsdag i måneden kl 19 til 20.30

16.01 / 13.02 / 13.03 / 10.04 2018

Ta med deg strikketøy eller annet håndarbeid. En av våre bibliotekarer leser nøye utvalgte tekster for deg.

19:00 til 20:30

I samarbeid med Oppegård Husflidslag

Det serveres kaffe og kjeks, og innimellom lesingen er det tid til å snakke sammen om strikking og bøker – eller noe helt annet.

Høvik biblotek

7.02 / 21.03 / 25.04 2018

Ta med deg strikketøy eller bare kom for trivelig og uformelt samvær der du kan høre Nini Karine Torp fremføre lyrikk og presentere forfatteren. Høvik bibliotekets venner har skjenkebevilling og selger vin i glass.

Fredrikstad hoved og østsiden bibliotek

29.01/20.02/26.02/20.03/17.04/28.05 2018

Finn roen på biblioteket!

Vi leser høyt for deg, mens du strikker eller bare slapper av.

Velkommen!

Drammen bibliotek

30.01/13.02/27.02/13.03/20.03/10.04 2018 kl 18

Vi fortsetter med den populære kombinasjonen høytlesing og strikking! Vi finner frem en novelle, et utdrag fra en roman eller kanskje et dikt eller en interessant populærvitenskapelig artikkel? Dette er for deg som elsker håndarbeid og kanskje ikke finner tid til å lese så mye du skulle ønske. Her får du begge deler! Så kom til oss, slå deg ned i en god stol og nyt høytlesningen.

Tønsberg og Færder bibliotek

17.01/1.03 2018 kl 18-19.00

Elsker du å strikke og får sjelden tid til å lese? Eller har du bare lyst til å bli lest høyt for? Vi finner fram noveller, romanutdrag og kanskje noen dikt mens du slapper av i en stol med strikketøyet. Du strikker. Vi leser høyt. Velkommen til Strikk&Lytt!

Østre Toten bibliotek

7.02/15.03 2018 kl 18.00

Vi læs – du strikker!

Enkel servering
Velkommen!

Kleppestø bibliotek Askøy

08.02/08.03/12.04/03.05 2018 kl 12 – 14.30

Liker du å strikke, men savner noen å strikke sammen med? Eller har du kanskje lyst til å lære?

Ta med godt humør og besøk biblioteket, så møter du andre blide og strikkeglade folk. Det blir også litt høytlesning innimellom!

Velkommen til både nye og mer erfarne strikkere!

…Og hvis du heller vil hekle, sy eller drive med annet håndarbeid – eller bare slå av en prat – så er du hjertelig velkommen til det også!

Vi ses!

Madla bibliotek

17.01/15.2/15.03/12.04/3.05 2018 kl 11.30  13.30

En onsdag i måneden kan du møte andre strikkere og lytte til en god fortelling mens pinnene går. Ta med strikketøyet, eller få hjelp til å komme i gang. Arrangeres i samarbeid med folkene i Strikkehelg Stavanger.

Bodø Stormen bibliotek

29.01/5.02/12.02/19.02/26.02/5.03/12.03/19.03/26.03/9.04/16.04/23.04/30.04/7.05/14.05/28.05

4.06/11.06/18.06 2018

Velkommen til «Uten en rød tråd»! Strikk og lytt med oss i Stormen bibliotek, mandager kl. 18:00-19:00.

Hver mandag inviteres du til en hyggelig, litterær opplevelse. Bibliotekets formidlere leser høyt fra relevante forfattere. Publikum presenteres for klassikere og debutanter, humor og alvor, mens de strikker, slapper av, eller nyter en kopp kaffe. Mat og drikke får man kjøpt i TUR kafé.

Arrangementet er gratis, passer for alle, og varer 60 minutter.

Velkommen, med eller uten strikketøy, hver mandag klokka 18:00 i Kulturverkstedet, 1. etasje.

2 comments for “Strikk og lytt våren 2018

  1. Lill-Ann Borgenl
    28. januar 2018 at 16:30

    Finnes det ikke noen slike arrangementer i Møre og Romsdal da ?

    • 29. januar 2018 at 07:29

      Jeg har ikke funnet noen, men hvis du har informasjon om slike strikk og lytt treff så send den til meg.Da skal jeg legge de inn i innlegget mitt. Ha en fin dag.