Strikkefestivalen på Fefor 27 til 29 April 2018

Strikkefestivalen på Fefor

Kosehelg med høyt fagelig innhold.

Helgen 27. – 29. April åpner Fefor Høifjellshotell dørene og inviterer til den 5. Strikkefestivalen høyt oppe i den norske fjellheimen.
Her møtes over 100 damer, og kanskje noen menn, for å gjøre det de elsker – å strikke.
Hele helgen er det hyggelig strikkekafe med husets hjemmelagde kaker, små butikker med herlige fristelser.
Her har du muligheten for å skravle med likesinnede eller å slå av en prat med strikkedesignerene som har med seg det nyeste av strikkemønstre.

Program

Her blir det foredrag, workshop, mannkengoppvisning spekket med det beste av norsk strikkedesign.
Denise Samson lanserer sin nyeste bok, Hekta på fletter, under festivalen.
Ukebladet Familien inviterer til designkonkurranse .Vinneren får sitt design på trykk, så ta med deg
ditt flotteste strikkedesign og bli med!

Denise Samson

Denise Samson vil lansere sin nye bok, Hekta på hullstrikk på årets Strikkefestival på Fefor. I tillegg vil hun ha workshops både i hullstrikk og flettestrikk under festivalen.

Denise sier selv: Det er lett å bli hekta på hullstrikk.
Jeg kommer med nytt oppslagverk som inneholder 40 teknikker og 30 strikkedesign. Det er morsomt å strikke hullstrikk, og det blir så fint! Nå har det dessuten blitt hot mote; hullstrikkede gensere på tykke pinner ses overalt. Men hullstrikk er minst like fint i tynt garn, og det passer til alt fra babytøy til sommerkjoler. Lær deg teknikkene og finn dine favoritter. Velg mønster og garn, og sett i gang. Du kommer nok også til å bli hekta på hullstrikk!

Workshop: Lær å strikke hullstrikk.
På kurset vil du lære hvordan strikke hullstrikk, hvordan du skal lese diagrammer, hvordan du blokker et arbeid, og vi skal også begynne å strikke på en fin klut. Du trenger et nøste Mandarin Petit fra Sandnes garn eller bomullsgarn i tilsvarende tykkelse (27 m på 10 cm på pinne nr. 3), pinne nr. 3. Oppskrift vil bli delt ut.

Denise vil ha med seg plagg fra boken under festivalen og vil selvfølgelig være tilstede i festivalens Strikkekafe slik at dere kan slå av en prat.

Vil du vite mer?

Gå inn på nettsiden, www.strikkefestivalenfefor.no , der finner du fullt program og påmeldingsskjema.
Påmelding til workshoppene åpner den 15. Februar, så da er det bare å sitte klar!